...v pražském metru už dávno nejezdí jenom kočárky s miminy, psi na vodítku, kočky v krabici nebo semtam chalupář, který nemá jinou možnost jak přestěhovat na svůj mlýn u Jevan opravené mlýnské kolo. Liberální psi jezdí metrem pochopitelně bez náhubku, čím víc psů, tím víc svobody, občas se pustí ve vagóně do demokratické diskuse. Kočárků zas tolik není, kočárků s dětmi ubývá, psi jsou v ČR a v Praze zvláště oblíbenější než děti. V kočárcích a nákupních košících si bezdmovci vozí svoje sakypaky z metra k tramvaji.
Doba pokročila. S přibývající liberální demokracií je stále víc supermožností, jak využívat metro, tramvaj, autobus.
Nejdřív se v MHD začali prosazovat cyklisti. Bicykl je dopravní prostředek, který by měl teoreticky umožňovat nezávislou, svobodnou dopravu odkudkoli kamkoli, jako třeba automobil. A protože je ekologičtější než smradlavé auto, liberální zelení demokraté ho prosazují jako bezvadnou, zdravou náhradu za nebezpečná a jedovatá auta. Nicméně, zatímco cpát se s autem do metra ani do tramvaje zatím nikoho nenapadlo, cyklistů s helmou a zavilým výrazem je v MHD čím dál víc. Je fakt, že cyklisti v metru nesmrdí, protože kdo by se potil šlapáním, když se může vézt, že?
Oprava: kdo by dneska jezdil na šlapacím kole? https://vimmer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=666685
Správně je samozřejmě elektrokolo.
Elektrokola, elektrokoloběžky, to se dneska vozí v metru. Otázka, proč, do prkenný vohrady elektrocestovatelé nejedou po svých ???, když už mají ty svoje rohatý elektrokrámy s řídítky, zůstává s otazníkem a bez odpovědi.
Že by jim zrovna došla šťáva? Jedou od nabíječky k nabíječce?
Jasně, planeta se přehřívá, musí se s tím neco dělat, každý zelený nápad je vítán. Takže jen houšť. Proč bych lítal dronem, když se s dronem můžu svézt metrem, žejo.
Škarohlídi, pesimisté a nepřátelé liberální demošky vůbec občas vytáhnou strašidlo blekautu. To jako že nepůjde proud. Metro zhasne, nepojede, bude tam tma, člověk se nedovolá, vagón plný koloběžek, byciglů, nervózních psů, turistů a ... . Brrr ( když ještě nebyly elektrokoloběžky, vypadalo by to asi tagle :
https://vimmer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=398322
Ale to je jenom taková legrace, to se samosebou nemůže stát. Konstruktivně se na to musí: v metru se svítí, tak proč tam nejsou solární panely? V metru je průvan, na Radlické vyloženě vítr: proč tam není větrník? Do metra teče: proč tam nejsou malé vodní lektrárny?
Vždyť metro by si mohlo na sebe vydělat!
Kde vázne výroba elektrické energie pro elektrokoloběžky ?
PS, vysvětlení: Celý článek je vlastně o tom, že Praha je pidimaloměsto mezi velkoměsty. Proč?
V Praze jsou 3 trasy metra - ABC. Zkusete se nacpat ve špičce do metra v Londýně, Tokiu, Paříži, NYC. S bicyglem.
Tak určitě: V Praze to dáte. A až bude metro v Brně, budou se sklepšalinou vozit turbíny z Dukovan, sudy s burčákem, cihly z Šlapanic, kůrovec z Bučovic, motorky z Masarykova okruhu a podobně.